MyPillow се появява в сън
През целия си живот Линдел имал проблеми със съня и никога не харесвал възглавницата си.
През 2004 г. идеята за MyPillow - възглавница, която може да запазва формата си, му се явява в сън.
Линдел се впуска в този проект, убеден, че сънят му е изпратен от Господ. Той и синът му Дарън прекарват часове в изрязване на дунапрен и изпробване на различни конфигурации преди да създадат възглавница, която запазва формата си.
Линдел се научава сам как да шие и преобразува стара чукова мелница, за да изрязва дунапрена.
В крайна сметка, Линдел прави няколко десетки възглавници и отива в местния магазин от веригата Bed, Bath and Beyond. "Казах им, че имам най-добрата възглавница в света и ги попитах колко броя искат да купят?“, спомня си Линдел. „Те ми казаха, че трябва да напусна магазина веднага."
Роднина на Линдел му предлага да си направи щанд в мола. Линдел взема 15 000 долара на заем, за да отвори щанда по време на коледния сезон, но продава само 80 възглавници. Един от купувачите обаче се оказва мъж, който организира изложение за обзавеждане за дома в намиращия се наблизо Минеаполис.
Линдел казва, че мъжът бил толкова впечатлен от възглавницата, че поканил Линдел на следващото изложение.
Тогава продажбите тръгнаха нагоре. "Разпродадохме всичко."
Дъното
Бизнес проектът ограничава пристрастеността на Линдел към кокаина, но тя така и не изчезва напълно. "Тогава започнах да пуша крек," признава той. По това време бракът на Линдел се разпада, той губи дома си и почти губи и бизнеса си.
Той твърди, че през март 2008 г. не спал в продължение на две седмици, докато пушел крек. Към края на този периода една вечер неговият наркодилър дори предупредил други дилъри никой да не продава на Линдел повече наркотици, докато той не се наспи.
Линдел дори има снимка на себе си от същата вечер, направена от дилъра му, на която изглежда посърнал и разрошен. Тя ще бъде на корицата на автобиографията му, която предстои да излезе.
Дори и след всичко това на Линдел са му необходими още 10 месеца, за да достигне наистина до дъното. Спира с наркотиците през януари 2009 г.
Ново начало с телевизионните реклами
До 2011 г. MyPillow започва да привлича известен интерес от страна на медиите. Местен вестник прави профил на Линдел и компанията. В деня, в който публикацията излиза, Линдел е в Лас Вегас и печели пари на масата за карти.
Линдел винаги настройвал телефона си така, че да го информира, когато получи нова поръчка. Изведнъж телефонът изпищял и дилърът на масата го попитал какво е това. "Казах му, че мечтата ми е телефонът ми да пищи толкова много, че да се налага да го изключвам.'"
В този момент телефонът се побъркал. "Все още настръхвам, когато си спомня за това," казва Линдел. "В онзи ден продадох повече възглавници, отколкото бях продал за половин година."
Скоро след това Линдел започва да пуска печатна реклама, в която разказва историята си, а след това му се явява нов сън – да направи телевизионна реклама.
Линдел осъществява и това и изглежда то има ефект. "До края на годината броят на служителите ни се увеличи от 5 на 500." Компанията в момента има близо 1 500 служители, много от които имат личния му телефонен номер, в случай че нещо се обърка.
За последните години Линдел твърди, че е похарчил 100 млн. долара за телевизионни реклами. Резултатите? Продал е 30 млн. възглавници, а приходите на компанията са се увеличили от 100 000 долара на година до 300 млн. долара.
Линдел е един от ранните поддръжници на Доналд Тръмп и подкрепата му не е намалял и до днес. Тръмп дори иска да се срещне с него и го кани в Белия дом. Линдел е впечатлен. "Този тип ще бъде най-невероятният президент в историята", казва той.
Научени уроци
В днешно време продуктовата линия на MyPillow включва още легла, спално бельо и легла за домашни любимци.
Линдел пък има няколко съвета за начинаещите предприемачи.
Първо, ако създадете нещо ново, го патентовайте. Линдел прави същото със своето изобретение, след като разбира, че някой може да патентова същата идея, просто за да попречи на продукта му да излезе на пазара.
Второ, борете се за по-добри условия за доставките. Линдел дълго време не осъзнава, че може да предлага по-добри цени въз основа на количествата.
"Вероятно бях 5 или 6 млн. долара на загуба" поради разходите за доставки през 2012 г. За предприемачите е трудно, когато компаниите им са малки, да получават добри цени за най-различни неща."
Трето, трябва да изпитвате страст към това, което продавате и да се отнасяте към всеки клиент така, сякаш е единственият ви клиент.
Повече от всичко друго Линдел се надява неговата история да убеди други хора, които страдат от някакво пристрастяване, че нещата могат да се подобрят.
Няма коментари:
Публикуване на коментар