четвъртък, 27 април 2017 г.

Ричард Брансън за най-големите бизнес рискове, които е поемал

Всеки път, когато стартираме нова компания, знам, че поемаме риск. За някои това изглежда като скок в неизвестното. Винаги обаче съм казвал, че бизнесът е като огромна игра на шах – трябва да се учиш бързо от грешките си. Трябва да се адаптираш и да мислиш два-три хода напред. Същото важи и за предприемачите.


Нашата компания за подпомагане на стартъпи Virgin StartUp е финансирала през последните три години над 1 800 предприемачи, готови да поемат същите рискове, казва Брансън пред Independent.
Тези, които като цяло са считани за по-големи късметлии от другите в бизнеса, обикновено са хората, които са готови да предприемат най-големите рискове.

Стартирането на Virgin Atlantic
Има редица различни рискове в бизнеса, но тези, които изпъкват, обикновено са икономически. Пускането на Virgin Atlantic постави под финансов натиск останалите компании от Virgin Group. Трябваше да се застраховам, като взех първия самолет за година и като запазих бизнеса отделен от всичките ни останали компании.
Дори и тогава почти бяхме потънали преди първия ни полет, когато птица влетя в двигатела по време на тестови полет. Трябваше да използваме паричните си резерви, за да купим нов.
Това показва, че може да си подготвен за всичко, но винаги има нещо, което да наруши баланса ти. Моят съвет към предприемачите, които са изправени пред предизвикателство, докато започват своя бизнес, е да останат концентрирани и мотивирани. Не изпускайте възнаграждението от поглед; поставяйте си малки цели за всеки ден, след това всяка седмица, всеки месец.  

           
Продажбата на Virgin Records
Продажбата на Virgin Records бе едно от най-трудните решения, които съм вземал, споделя Брансън. То обаче беше необходимо и бе премерен риск.
Никога не бях мислил да продавам Virgin Records. Когато EMI отправиха тяхната оферта в размер на 1 млрд. долара през 1992 г., ние току що бяхме подписали с Rolling Stones, което преди това се опитвахме да направим в продължение на 20 г.


Конкуренцията с Coca-Cola
Има някои рискове, които не се отплащат така, както сте мислили.
Virgin Cola стартира през 1994 г. и може да се каже, че привлякохме доста внимание в началото, като подкарахме танк по улиците на Ню Йорк и след това го блъснахме в стена от кенчета на Coca-Cola, казва Брансън.
Искахме да смажем конкуренцията. Оказа се обаче, че не сме премислили всичко – да обявим война на Coca-Cola бе лудост.
Virgin бе станала популярна с това, че влиза на нови пазари и разбива статуквото. Бяхме забравили едно нещо обаче: правим бизнес само там, където можем да предложим на потребителите нещо напълно различно. Да изкопираме това, което бяхме направили в музикалната индустрия и при въздушните превозвачи, щеше да е трудно в сектора на безалкохолните напитки.
Хората вече получаваха продукт, който харесваха, на цена, която бяха доволни да плащат – Virgin Cola просто не бе достатъчно различна. Въпреки че този бизнес в крайна сметка фалира, това бе страхотен опит, от който да се поучим.

profit.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар