Вчера сутринта Facebook представи новата си услуга, за която отдавна се носеха слухове. Социалната платформа ще позволява на издатели като NBC News и New York Times да публикуват статиите си директно в приложението на социалната мрежа за iOS. Това е съществен момент за издателската дейност и би могъл напълно да промени играта и да промени медийната индустрия такава, каквато я познаваме. За всички участници в този процес има ползи, включително и за читателите. Ето и някои от тях: Читателите печелят, защото няма нужда да напускат Facebook, само за да четат тези статии; в резултат на това, тези статии би трябвало да се зареждат много по-бързо. Това подобрява потребителското задоволство. Издателите печелят, защото Facebook им дава 100% от приходите от реклами, които се появяват в тези статии. Единственият случай, в който това се променя е, ако Facebook продава рекламите през своята мрежа Audience Network. Тогава социалната мрежа задържа 30% от приходите и дава 70% на издателя. Друга полза за издателите: Според TechCrunch, Facebook ще споделя всички необходими аналитични данни. Издателите също така могат да използват мрежата Audience Network на Facebook, за да разширят рекламната си кампания извън социалната мрежа, ако искат да продадат допълнителни реклами. Facebook печели, защото това затвърждава статута на социалната мрежа като място за новини. Ако тези нови статии във Facebook достигнат до повече читатели, отколкото обикновено достига една статия, споделена във Facebook, издателите имат сериозна причина да работят със социалната мрежа и да използва мрежата й за мобилна реклама. Ако повече издатели работят с Facebook, мрежата ще стане изключително актуална за още по-голям брой демографски групи — хората, които търсят в мрежата всякакъв вид информация, а не само неща, които техните приятели споделят. Може би се чудите: "Защо Facebook иска да бъде новинарски сайт?" Отговорът е прост: При Facebook основното нещо е и винаги е било споделянето. Предлагането на новини дава на хората нещо, за което да говорят и да споделят с другите. По тази причина Facebook имитира някои от най-популярните аспекти на Twitter. Facebook представи хаштагове по подобие на Twitter през 2013 г. и добавиха популярни теми, също по подобие на Twitter, миналия януари. В момента Twitter е социалната мрежа, която хората посещават за новини. Facebook изглежда се опитва да изземе тази фукнция. Тази нова услуга е голяма първа стъпка. Новите статии на Facebook не трябва да изненадват никого. Засега всичко е експериментално, но ако има успех, може да доведе до сериозни промени в бъдещето на новинарската индустрия. В същото време тези партньорства за публикуване на съдържание биха могли да превърнат Facebook в най-доброто място човек да научава всички новини. Засега обаче тези новини само поставят Facebook в позиция да се конкурира по-добре с Twitter, която, въпреки проблемите с растежа си, все още е най-доброто място в мрежата за получаване на информация в реално време.
Прочети повече на: http://profit.bg/news/Facebook-s-nova-usluga,-koyato-mozhe-da-promeni-tsyala-industriya/nid-138364.html
Няма коментари:
Публикуване на коментар