Влогърите - платени, пускат все повече скрита реклама за деца
Как да изберете най-подходящия за вас мобилен телефон в морето от марки и модели? Един от изпитаните начини е да се доверите на приятел, който може да бъде успешно заместен от свой познат, изкоментирал вече новите модели на пазара в блога си.
търговските компании и рекламните агенции откриха блогърите като един от възможните канали за рекламиране. Днес вече няма телекомуникационна компания, която да не ползва платените услуги на блогъри. Те се знаят поименно и през 2-3 месеца охотно разказват за новия модел телефон, който вече са ползвали - памет, камера, колко тежи, защо да си го купиш. Само че никой от тях не съобщава ясно в блога си, че за подобни реклами получава заплащане. Напротив, правят се на независими
Фармацевтичните компании също ползват отдавна платени лица, които влизат в специализирани форуми и обсъждат или просто запознават посетителите с конкретно лекарство. Иначе по закон рекламата на лекарства е забранена. Тази мода сред рекламните агенции - да плащат на блогъри, които да разпространяват рекламните им съобщения
В края на миналата година например ASA -Управлението за правила в рекламата (Advertising Standards Authority (ASA)--разкритикува Фил Лестър и Дан Хауъл - двама от най-популярните английски влогъри в ютюб, затова, че промотират бисквитките “Орео”, без да разкриват, че им е платено от производителите.
Ютюб каналът на двамата - AmazingPhil channel, има над 2,4 милиона абонати.
Няма коментари:
Публикуване на коментар