сряда, 7 март 2012 г.

принцип на модерна търговия


застраховки - 1 искаме процент без изискване за оборот 
               2 договор за партньорство между сайта на застрахователя и сайтовете и търговските обекти на пеликан 
                3искаме да предлагаме 60 процента от портфолието ви 
                4 ако имате изискване за оборот то зависи от процента отстъпка ,дават 50 процента и продавам добре
1.да наемете 1стелаж срещу 40лв месечно
2.60%от портфолиото ви срещу 40лв месечно
3.%от оборота 200лв бонус 40 лв
4.договаряне стока отстъпка -първоначално зареждане
отстъпките за веригите достигат 40%,нормално е да искаш отстъпка за по голямо колическво
5. Минимална сума за рекламна кампания 100 лв., минимална дневна сума 10 лв,месечна сума 50лв -гарантирани дневни посетители 100бр -пътникопоток дневно 1000


как търси проктър енд гембъл нови клиенти ----дават нов стелаж и стока за 100лв а пращаш 10лв- при запитване за 10 промоции че искам да купя ,щели да го уволнят,това е 90% отстъпка първоначално зареждане




протокол за реклама 20 бр сникерс

искаме 20% под базовите цени не 20% под пазарните
или направо 40 % под пазарните цени,давали на дистрибутори 7%,на вериги 40%,това няма значение ние сме по важни от тях , ИСКАМЕ 20% може да позоционираме правилно продуктите ,може да отидат в склада,може да препоръчваме от вашите продукти а може и не
брак
бонус за стелаж
срок на годност
фактури
% от оборота
50% първоначално зареждане
твърд месечен бонус
бонус месечен нов продукт
еднаква ценова политика за големи и малки ,български и европейски  магазини
отстъпка за количество до 100лв стока 20 или 30% от базови цени
схема 1 стоков бонус хладилник
схема 2 стоков бонус стелаж
схема 3 бонус оборот ,отстъпка за количество 100-150 купуваме стока искаме 40-20% отстъпка
схема 4 мостри ,или  договор за реклама
начин на плащане на бонуса - 50% първоначално зареждане    и от 1 до 10  число с заявка  или  търговския представител я носи - авансов месечен бонус или в края на месеца
ипекс- хохланд така работили с веригите --викам аз не съм по различно ,те са фирма и аз съм фирма искам месечен бонус,на дистрибутори давали 7% да така е но те са склад в края на софия а ние магазин на спирка и централен булевард в софия-сиси каза и наем за търговска площ да искаме там е 20 евро на кв/м

2013 верига реализира 5 милиона приходи месечно от бонуси , и пуска на загуба ,промоция няколко продукта с 50% намаление

2013

договор за партньорство,договор за сътрудничество,договор за реклама,входна такса,бонус-месечен ,годишен ,брандиране,стелаж , хладилно съоръжение, спонсорски договор,рекламен договор,наем магазин ,наем щанд,наем търговско място,рекламен стелаж за втора точка-бонус в стока ,наем място каса 20 %,друго място 10% ,в склада 5% или без пари,искаме да поставим ваш рекламен стелаж на....и......изпратете търговски представител за района за преговори,договор за пласмент,договор за експлузивни права,50%първоначално зареждане,,месечен бонус,отстъпка,20%отстъпка от базови цени,рекламен стелаж,цена за поръчка до 100лв,до 500лв,до 1000лв,пале,ТИР,седмична промоция,промоция-купуваш 1 продукт получаваш друг или втори безплатно
стока с изтичащ срок
фирмен щанд,фирмен магазин
продажба на рекламна площ  -магазин,сайт,блог 
рекламен мениджър


начин на прекратяване -e-mail,gsm,

клиенти ,таргет цел -нови фирми решили да пробият на пазара и дават много пари за реклама по тв

 входни такси, такси за промоции, такси за позициониране, за маркетинг, за „облагородяване на търговската площ”, 

Искат по 5000 лв., за да продават продукти в хипермаркетите си

Всеки български производител се опитва да продава продукцията си в големите търговски вериги като „Билла”, Кауфланд”, „Фантастико”, „Метро”, „Лидл”, тъй като хипермаркетите държат около 80% от пазара. Но какво се случва в действителност? Едностранно определяне на цени,такси за допълнителни отстъпки, забавяне на плащанията. 

всички вериги хипермаркети искат от търговците така наречената входна такса, като в някои вериги тя достига между 2000 и 5000 лв. Таксата е задължителна и всеки продукт има такава такса. Колкото обекта има, толкова входни такси на този продукт трябва да бъдат платени. Този проблем понякога е непосилен за големия производител, който само в един обект на която и да е верига иска да продава между 3 и 5 свои марки, а за малките фирми е равнозначно на фалит, коментираха доставчици. Българският производител приема договорът, защото няма друга алтернатива. Много от производителите са на мнение, че това е една от формите за убиване на дребния бизнес в България. 

веригите допълнително могат да искат средства за реклама и за бонуси.

Това е голямата тайна, която е индивидуална за всеки един доставчик и в същото време много идентична, допълни бизнес дамата. Така, ако дадена фирма иска да рекламира свой продукт, тя трябва да налее във веригата допълнително средства. „Въпросът обаче не е дали искаме. Това е едно задължение”, посочва Кукушева. Излиза, че фирмите влизат в омагьосан кръг, тъй като прекратяването на договора с веригата не е алтернатива. Това е така заради големите неустойки, с които хипермаркетите са обвързали доставчиците. Ако производителят поиска да прекрати договора си предсрочно, то той трябва да плати неустойки между 25 до 55% от крайните обороти за определен период от време, като това може да е от деня на влизането на търговеца във веригата до неговото напускане, коментира бизнес дамата.


Големите вериги вземат 40 вида такси и бонуси, за да ви продават стоката

За да може да стигне до българските потребители, българският производител трябва да плати между 30 и 40 вида такси, забележете, за всеки един артикул поотделно, на чуждестранните търговци. Започва се с т.нар. входна такса, която е последвана от различни и най-разнообразни таксички, бонуси, отстъпки и дори подаръци, които трябва да се правят на търговеца. Само за отварянето на обект като „Била”, „Лидъл”, „Карфур” или „Кауфланд” в дадено населено място българските търговци са задължени да направят между 8 и 10 на сто отстъпка по фактура и стока, която може да стигне количества от пет тона. Следват фиксирани отстъпки за бонус оборот. При определено количество продадена стока, описано в договора, веригата взема фиксирана сума от производителя и това не е всичко. Предвиден е и плаващ бонус оборот - ако даден артикул се продаде в по-големи количества от очакваното, търговеца пак си взема процент от производителя.

Един собственик на млечни продукти ни показа фактура за 5000 лева, която бил задължен да плати на „Била” по случай рождения ден на веригата в България, и така всяка година, откакто работи с тях. Друг производител ни се оплака, че от две вериги поотделно му искат между 30 и 40 хил. лв., за да включат продуктите му в рекламните си листовки, а за да се появят и на страниците на вестници, цената се увеличава.

Освен това се оказа, че чуждите търговци не вземат стоки, които не им носят брутна печалба от 40-50 на сто, което рязко стеснява кръга от качествен асортимент. Всички големи вериги се разплащат 30 дни след като фактурата е заведена в тяхната система. Много често те натискат доставчиците да дават фактури на ръка, които биват вкарвани в системата с два-три дни закъснение. Това акумулира за гигантите огромни средства от лихви по депозити, които са в банки извън България.големите търговски вериги налагат на доставчици и производители такси, за да допускат продукцията до щандовете си. Става дума за такса "вход" за всеки един продукт, такса "реклама", такса "рожден ден"/на веригата/, такса "празник" и други

До каква степен въпросните такси намаляват печалбата на българския производител?
Ще ви дам един пример. Общата отстъпка, която голяма чуждестранна верига иска от един наш производител, заедно със всички такси и отстъпки, достига до 47.5%. Няма как да имаш нормална печалба при отстъпка от продажната цена от 47.5%. Наглостта стига до там, че тъй като рентабилността на съответната верига не била достатъчна за миналата година, се начислява още 2% от целия оборот на миналата година. Защото те не достигнали плановата си рентабилност.


ангажимент да не искат от производителите най-ниска цена, както и да не питат партньорите си на какви стойности продават на други магазини

----------- придоби  "========", производител на ядки, най-вероятно заради добре развитата й дистрибуторска мрежа с около 10-12 хил. обекта в страната


ексклузивни дилърсски права в даден район - успешна работа като дилър за период не по-малък от 3 месеца със средномесечен обем на покупките над ............



Най-голямата верига "Кауфланд" и лидерът при безалкохолните "Кока-Кола ХБК" са на път да преустановят отношенията си заради конфликт по доставните цени на напитките



ТАЕН КЛИЕНТ

Разполагаме с над 300 обучени тайни клиенти в 300  града в Европа .
„PELIKAN INT ЕООД ”"Пеликан инт еоод"е една от първите тясно специализирани компании в България предлагащи услугата "Таен клиент". Опитът на екипа е изключително голям. Реализирали сме програми за едни от най-големите международни компании в областа на FMCG, козметиката, потребителската електроника, телекомуникационни компании, производители на автомобили, банки, шоуруми, супер и хипер маркети, и др.

Реализирали сме програми по метода „таен клиент” по най-различни канали и методи:лични посещения,телефонни проверки,проверки по e-mail,проверки чрез писма,проверки по факс,управление на жалби,проверки на Call centers,конкурентен анализ,видео заснемане
"Пеликан инт еоод""


Представителство в 23 европейски страни.
За условия и специфични изисквания се обадете на нашия  e-mail alekokolev@abv.bg GSM 0878440552


Разполагаме с 10 обучени тайни клиенти в 10 града в България .
„PELIKAN INT ЕООД ”"Пеликан инт еоод"е една от първите тясно специализирани компании в България предлагащи услугата "Таен клиент". Опитът на екипа е изключително голям. Реализирали сме програми за едни от най-големите международни компании в областа козметиката, потребителската електроника, телекомуникационни компании, производители на автомобили, банки, шоуруми, супер и хипер маркети, и др.

Реализирали сме програми по метода „таен клиент” по най-различни канали и методи:лични посещения,телефонни проверки,проверки по e-mail,проверки чрез писма,проверки по факс,управление на жалби,проверки на Call centers,конкурентен анализ,видео заснемане
"Пеликан инт еоод"
За условия и специфични изисквания се обадете на нашия e-mail alekokolev@abv.bg GSM 0878440552

Няма коментари:

Публикуване на коментар