неделя, 26 юли 2015 г.

печели от

ревюта на продукти  
бизнес модел договор за месечни коментари и ревюта ,тестер на продукти и видео клип на пробите ,,абонаментни такси 



Обвиняват Amazon, че шпионира потребители, които пишат ревюта

Лидерът в онлайн търговията Amazon добре знае, че продуктовите ревюта, оставени на сайтовете на компанията, имат голямо влияние върху решението за покупка и очевидно американският гигант не се спира пред нищо, за да осигури максимално обективна среда.

Сега компанията трябва да отговаря на сериозни обвинения, според които тя шпионира потребителите, оставящи ревюта, и дори проверява техните профили в социалните мрежи.

Според блогърката Ейми Сантиаго, ревюто на книга,  което тя е оставила,  е било цензурирано от Amazon, защото тя била следвала профира на автора в една социална мрежа и съответно може да е пристрастна.

Това на свой ред буди въпроса как компанията може да се е добрала до подобна информация, освен ако не е събирала данни от интернет пространството, за да търси връзката между потребителите и техните ревюта. 

Най-напред Сантиаго се опитала да публикува няколко пъти свое ревю, но ѝ било отказано с аргумента, че нарушава политиката на ползване на сайта. "Вашето ревю не може да бъде публикувано в сегашния си вид", било обяснението, което се повторило два пъти.

Третият отговор обаче бил по-различен.

"Не можем да публикуваме вашето потребителско ревю, защото активността на вашия акаунт посочва, че познавате автора. Потребителските ревюта трябва да са безпристрастни."

Сантиаго отговорила, че не познава лично автора, но го е следвала в социалните мрежи.

"Да познаваш някого лично в реалния живот и да го следваш онлайн са две различни неща", мотивира се тя.

Компанията обаче отказва да уважи желанието ѝ, нито пък да разкрие начина, по който се е добрала до такава информация. Най-очевидното обяснение обаче изглежда, че Amazon анализира потребителската дейност в социални мрежи като Facebook и Twitter, за да установи дали има връзка между потребителите, техните ревюта и продуктите. Засега Amazon не е признала за такава практика и не е коментирала случая официално.

Няма коментари:

Публикуване на коментар