сряда, 12 август 2015 г.

реклама

Видове интернет реклама
Има пет основни вида интернет реклама, повечето от които имат и по няколко подвидове. Ето кои са те:

1. Имейл реклама
Както посочихме по-горе, първата реклама публикувана в интернет изобщо е била изпратена по имейл. Днес имейл рекламата може да представлява цяло писмо или само част от писмо

2. Реклама в интернет търсачките
По-известна като Маркетинг в търсачките (от английски SEM), този тип реклама позволява на даден уебсайт да увеличи видимостта си сред страниците, които излизат като резултат от търсенията на потребителите. Един от най-известните издатели на подобен тип реклами е Google. През 2000 година компанията представи платформата AdWords, която позволява на различни уебсайтове да излизат по-напред сред резултатите от търсения в Google Search.

3. Маркетинг в социалните мрежи
Това са реклами публикувани в социални мрежи като Facebook, Twitter и други. Много компании предпочитат да рекламират в социалните платформи заради огромната им аудитория.

4. Мобилна реклама
Това е реклама предназначена за собствениците на мобилни устройства като смарт- и обикновени телефони с достъп до интернет или таблети. Мобилната реклама може да изглежда по-различни начини: като дисплей реклама (вижте по-долу), SMS, MMS, реклама в мобилна търсачка, реклами в мобилни приложения и игри и други. Този тип реклама е един от най-доходоносните в момента като успехът му се обяснява с факта, че много повече хора днес предпочитат да влизат в интернет през мобилните си устройства, а не през лаптопи или десктоп компютри.

5. Дисплей реклама
Дисплей рекламата предава някакво съобщение използвайки визуална информация като текст, лога, анимация, видео, фотографии и други. Дисплей рекламите обикновено са предназначени за специфични групи потребители като издателите избират на кого точно да пратят определен тип реклама въз основа на историята на сърфирането им (до която достигат с използването на бисквитки). Дисплей рекламата има десетки подвидове, сред които уеб банери, изскачащи реклами (поп-ъп реклами), плаващи реклами и много други. Първата дисплей реклама, върху която потребителите можели да кликнат, е продадена от издателя Global Network Navigator на адвокатска фирма от Силициевата долина през 1993 година.

Няма коментари:

Публикуване на коментар