петък, 3 ноември 2017 г.
ИДЕИ ЗА БИЗНЕС 2017
Сара Лиъри, Nextdoor
Оценка на компанията: 1.1 млрд. долара
Сара Лиъри е израснала в малък град в Масачузетс, където всички се познавали. Когато пораснала, започнала да се тревожи, че хората губят усещането за местна общност. Този страх й помогнал да създаде Nextdoor.
Стартъп компанията е частна социална мрежа, която позволява на съседи да се свързват помежду си. Тя се използва за различни неща – намиране на бавачки, организиране на срещи в квартала и т. н.
Лиъри става съосновател на компанията заедно с Нирав Толиа, Дейви Уисен и Пракаш Джанакираман през 2010 г. Тя се разраства от един квартал в Калифорния до 160 000 квартали в САЩ, Великобритания и Холандия.
Ан Войчицки, 23andMe
Оценка на компанията: 1 млрд. долара
23andMe, която носи името на 23-те двойки хромозоми в човешките клетки, е основана от две жени – Ан Вoйчицки и Линда Авей. Компанията е най-известна с вземането на проби от слюнката на клиенти, за да им предостави информация за генетичната им история, здраве и физически черти въз основа на ДНК-то им. Тя също така използва данни за потребителите за изследване на заболявания и разработване на терапии с медикаменти.
23andMe получи финансиране от 250 млн. долара през септември от компанията Sequoia Capital. Войчицки е генерален директор на компанията.
Оценка на компанията: 1 млрд. долара
Кендра Скот е генерален директор и създател на компания за бижута на стойност 1 млрд. долара. Скот правела бижута за приятелите си от години, преди да създаде първата си колекция през 2002 г. Тя създала марката Кендра Скот от спалнята си само с 500 долара.
Кендра живее в Остин, щата Тексас, където компанията й открива първия си магазин през 2010 г. Сега тя има магазини в много градове в САЩ. Стартъп компанията има над 2000 служители, а списание Forbes неотдавна остави Скот на 36-о място в класацията си на най-богатите американки, които сами са натрупали състоянието си.
Лю Нан, Mia
Оценка на компанията: 1 млрд. долара
Лю Нан е съосновател и генерален директор на Mia, китайски сайт за електронна търговия и приложение, специализирано в продукти за деца и техните родители. Когато Лю станала майка, установила, че не знае на кои продукти да се довери.
Тя започнала да изследва продуктите онлайн и да споделя заключенията си, с което се превърнала в лидер на общественото мнение сред китайските майки.
Лю създала Mia през 2014 г. като платформа за пазаруване на качествени бебешки стоки. Тя я разширила и сега компанията й продава всякакви видове домакински продукти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар