Отговорът на въпроса как компаниите ще разпределят рекламните си бюджети не е еднозначен „Тези, които се развиват успешно, ще увеличат рекламните си бюджети, защото ще очакват по-големи бизнес резултати
Преобладаващите очакванията на мениджърите в рекламни агенции са рекламните бюджети да запазят миналогодишното си ниво.
„Всеки рекламодател има собствена стратегия при определянето на рекламния си бюджет, като в основата на бюджетирането стоят целите и резултатите, които си поставя да постигне съответния рекламодател през годината.
Рекламните канали
Представителите на рекламния бранш не очакват драстични промени в медия миксовете на своите клиенти, големите рекламодатели ще продължават да залагат на промотирането на своите брандове в широк набор от канали.През тази година рекламодателите планират повече инвестиции в реклама в точката на продажба. „година компанията ще увеличи и инвестициите си за активности на мястото на продажба, където купувачите вземат финалното решението за своите покупки. Значимостта и фокусът в този канал, прекият контакт с потребителите, ефективната реклама вътре в магазина пред рафта ще бъде основен приоритет за „Фикосота Синтез”, --- --- Senior Brand manager, „Фикосота Синтез” ООД.
И докато големите рекламодатели ще продължат активно участие във всички медийни канали, по-малките рекламодатели е възможно да заложат и изцяло на комуникация чрез социалните мрежи. „По-малките рекламодатели пък ще заложат на сделки с по-малко на брой медийни групи с цел постигане на максимална ефективност от кампаниите си при тях. Това може да се отнася както за Интернет медийни групи, така и за преса и радио. Част от тези рекламодатели е възможно да заложат и изцяло на комуникация чрез социалните мрежи”, посочи той.
Специалистите в рекламния бранш са единодушни, че телевизията ще запази водещата си роля, a ръст ще има в сферата на дигиталната реклама.
2014: Годината на видео рекламата Пазарът на интернет реклама е близо 50 милиона лева, а видео рекламата е с най-впечатляващ ръст,
разпределението на рекламните бюджети в интернет традиционно водещ формат е дисплей рекламата (тоест рекламата в онлайн медиите) с общ обем от 16 млн. лв. Тя е пораснала с около 8% спрямо 2013 г. След това се нареждат Google търсенето и Facebook рекламата със съответно 13.05 млн. лв (25.85% увеличение на инвестициите) и 9.35 млн. лв. (32.78% увеличение на инвестициите). YouTube от своя страна отбелязва ръст от 17.24%, а общата сума, инвестирана там, е 6.65 млн. лв. Рекламата "на клик", както и обявите и справочниците пък достигат обеми от съответно 2.62 млн. лв и 0.62 млн. лв.ВИдео рекламата от своя страна, макар и представена като част от дисплей рекламата, е достигнала бюджети на обща стойност от повече от 2 млн. лева, което означава и ръст от 282%. Тези данни оправдават прогнозите на хората от дигиталната индустрия за възход на видео рекламата.
Кой рекламира онлайн
Водещите отрасли, инвестирали в дигиталните канали, остават непроменени през изминалата година, като в топ 5 влизат финансовите услуги (7.408 млн. лв инвестиции и общ дял от 19.5%), потребителските стоки (6.849 млн. лв. и дял от 18.1%), телекомуникации (2.637 млн. лв. и дял от 6.9%), търговия на дребно (2.630 млн. лв. и дял от 6.9%) и автомобилна индустрия (2.295 млн. лв. и дял от 6.1%)Най-големи бюджети в интернет е вложил "Авус Капитал" (trader.bg). След него се нареждат "Мобилтел", Procter & Gamble, ProCredit Bank и Vivacom.
Няма коментари:
Публикуване на коментар