понеделник, 27 юли 2015 г.

промоция ,бонус



86% заявяват, че предпочитат да получат отстъпка директно от цената, 78% са провокирани от предложението „два продукта на цената на един” и 75% - от офертата за допълнително количество на същата цена

Видове промоции  Автор: Екип Регал 11 април 2007 

представляват отстъпка от цената на продукта. Тази отстъпка е валидна за определен период от време. Тя може да бъде за сметка само на доставчика или да бъде и с участието на търговеца. "От особено значение при този тип промоции е отличаването и акцентирането върху продукта", обяснява Цветомира Сарлова, мениджър търговски маркетинг в "Байерсдорф България". В практиката този тип промоции са наричани още червен етикет.

Намаление на цената (дискаунт)
Една от най-силните и най-често използвани техники за промоция. Представлява процентно намаление на цената или директно обявяване на нова, по-ниска цена. Обикновено важи за една до две седмици. Индикира се чрез различен цвят на етикетите или чрез други привличащи вниманието знаци.

Отстъпки (рабати)
Обикновено се предлагат на клиента, след като той вече е закупил даден продукт, така че да може да ползва отстъпка в цената при следващата си покупка. Най-често е под формата на билет, бон или баркод, който клиентът трябва да изпрати по пощата. В замяна получава купон (чек) за определена сума, която ще му бъде приспадната при следващата покупка. 

Купони
Могат да бъдат използвани за намаление при покупката на даден продукт в магазина. Обикновено се разпространяват по пощата, в списания или вестници или в интернет, откъдето могат да бъдат разпечатани. Понякога инициативата идва от производителя и купоните се намират във вече закупен продукт. При тях офертата е с определен срок. Понякога купоните се поставят на рафта, близо до самия продукт, и важат само при покупката на този продукт.

Косвени ценови промоции
(свързани с допълнително количество)

Допълнително количество
(бонус в грамаж)
По-евтин става даден продукт, ако на същата цена се предложи по-голяма разфасовка. (1200 грама прах за пране на цената на 1 кг). В този случай върху опаковката на продукта стои привлекателното "Екстра X%".

Купуваш едно, другото безплатно
Този тип промоции са най-разпространени при сезонни намаления или при предпразнични промоции с включен подарък. Идеята е, че безплатната стока намалява реалната цена на платения продукт и прави покупката по-изгодна. (4 бр. вафли на цената на 3 и др.).

Неценови промоции 

Он-пак (от англ. On-pack) промоции
Представляват пакет от два или повече продукти със свързана употреба - кафе със сметана, спагети с кубче бульон, паста и четка за зъби, душ-гел с гъба. Цената на пакета е по-ниска от стойността на всеки от продуктите поотделно. Към тази група спадат и т.нар. подаръчни комплекти - комбинация от продукт с рекламен подарък - детска храна с играчка, крем за лице с огледалце, напитка с чаша и др., като често подаръците са брандирани с логото на производителя.

Дегустация/демонстрация
Дегустацията е термин при хранителните стоки, демонстрацията се отнася за нехранителните. Провеждат се в търговските обекти от специално обучени за целта екипи от промотъри, които предлагат на клиента да опита или да се запознае с възможностите на продукта, изтъкват основните му качества, раздават мостри и информационни брошури. Облеклото на промотърите може да е свързано с бранда или с продукта. Може да бъдат поканени известни личности, които да подкрепят продукта. Често провеждането на дегустация/демонстрация се съчетава с намаляване на цената на стоката или подарък при покупка. Целта е клиентът да се запознае с вкуса на продукта и евентуално да бъде подтикнат към покупка. Този тип промоции са особено подходящи при въвеждане на нов продукт на пазара.

Организиране на томболи/игри, безплатни екскурзии
Ако е купил даден продукт, клиентът има право да участва с касовия си бон в томбола или игра. Печалбата може да е пътешествие до екзотичен остров или нов автомобил. По-разпространен е механизмът, при който клиентът изпраща чрез SMS уникален код, който се намира върху закупения продукт.

Програми за лоялност

Тази техника донякъде се отличава от определението за промоция, най-вече поради дългосрочния си характер. Идеята обаче е същата - включва оферта за намаление в цената на определени стоки или безплатен продукт. Програмите за лоялност служат за обвързване на клиентите - те ги подтикват към последващи покупки. Оборотите, които клиентите правят в магазина, се събират като точки или кредити, обикновено в клубна карта на веригата. Отстъпките при последващи покупки се изчисляват по определена схема в зависимост от закупените до момента обеми.

нелоялна конкуренция
ИМАШ ПРАВО ДА ПРОДАВАШ ПОД СЕБЕСТОИНОСТ ЗА КРАТЪК СРОК САМО ,КАУФЛАНД ПРОДАВА ЗА СЕДМИЦА 

Няма коментари:

Публикуване на коментар