неделя, 5 април 2015 г.
ОНЛАЙН МАГАЗИН 2015
65% от онлайн магазините правят под 50 000 лв. оборот
автор: TechNews.bg дата: 04/04/2015 10:31 коментари: 0
Нужни са повече маркетинг и реклама, доверието е ключово
Близо две трети (65%) от онлайн магазините у нас се водят „малки”, т.е. правят под 50 000 лева оборот годишно. Причината за това е, че не инвестират в маркетинг и реклама, които са ключови за развитието им,
Ключови техники за по-високи продажби са бързата поръчка без регистрация, самото телефонно обслужване, промоциите за освобождаване от стара стока и зареждането на нова, безплатната доставка над определена сума, не един, а верига магазини – специализирани за съответните видове стоки и/или услуги
Много важни за всички участници в онлайн търговията са разясненията по промените в Закона за електронна търговия (ЗЕТ), посочи Иван Бъчваров – главен секретар на Комисия за защита на потребителите (КЗП). Тези промени за „договора от разстояние” са валидни от юли 2014 г. за целия ЕС – срокът за връщане на стоката е в рамките на 14 календарни дни, независимо откъде поръчва клиентът, а търговецът също е длъжен да върне парите в рамките на 14 дни.
Все пак не за всички стоки и услуги потребителите могат да се възползват от тези промени – има подробен списък с онези, които са изключени от този договор, и търговците са длъжни да дадат предварително (преди сключването на договора) информация кои са те, подчерта Бъчваров.
В онлайн магазините трябва да има много ясна и точна информация за юридическото лице, което стои зад магазина; за характеристиките на стоките или услугите, които предлагат; за крайната цена, която трябва да заплати потребителят – без скрити такси и условия, допълни той.
Има място и за традиционните магазини
Не всичко може да се купи онлайн - опитайте да си купите един сладолед или едно кафе онлайн ,скъпо ще ви излезе.Импулсивните покупки не могат да се купят онлайн , скъпо е и с доставката стават неимпулсивни.
Няма коментари:
Публикуване на коментар