неделя, 8 март 2015 г.

КУРС КАК ДА

индустрията за самопомощ ще заема все по-голямо място
Зала "София" в хотел "Кемпински" се пука по шевовете. Жени, седящи и правостоящи, различни по възраст, форма и обем, дошли да овладеят практиките на личното щастие и финансовия успех. Някои носят тефтери и записват прилежно всяка дума.
Урокът по изобилие съчетава съвети, които английският език обобщава с услужливата фраза common sense ("Първо, трябва да знаеш какво искаш. Да имаш голяма мечта. Да имаш последователност и дисциплина, за да я постигнеш")
"Графикът ми е запълнен до края на пролетта, практически нямам никакви свободни часове. Работя по 14 часа на ден и не мога физически да се справя с работата", изстрелва още в началото на разговора ни тя, потвърждавайки трансформацията си в бизнес дама. Месецът на любовта и следващият го женски празник са за Кобилкина като световното първенство за бирените компании - най-доброто време за продажби. Отрано е по сутрешните блокове, по-късно я чакат още интервюта, снимки и медийни изяви.

Хобито вече е бизнес 

От по-малко от година терапевтката работи с бизнес и маркетинг консултант, който й помага да построи цялата стратегия на бизнеса си за личностно развитие и щастливи отношения. Развива голяма част от продуктите й, поема изцяло грижата за нейното онлайн присъствие (Facebook страница, YouTube и vbox канали, онлайн предаване). Преструктурира уебсайта й, автоматизира процеса по записване и продажби за обученията и семинарите, учи я как да ги ценообразува. Или както обобщава самата Наталия, превръща хобито й в бизнес. По думите й сега компанията се развива с бързи обороти и за няколко месеца е увеличила оборота си наполовина. "Мисля, че личи, че инвестирам много в това. Да направим красив сайт, да вземем най-добрите специалисти. 

Зад гърба й в момента има екип от 25-30 души, които се грижат в програмата й действително да няма пропуск. В него влизат маркетинг и бизнес консултанти, хора, които й помагат да организира семинарите си в България и по света и да управлява образа си в социалните мрежи, дизайнери и програмисти, които се занимават със сайта - основната й бизнес платформа, оператори, монтажисти и режисьори, които произвеждат съдържанието за онлайн предаванията й. Бизнес моделът й няма да работи без всички тези хора, категорична е Наталия и добавя мъдро: "Това е най-важното условие - да инвестираш в екипа си. Да инвестираш време, да инвестираш пари, да наемаш много квалифицирани кадри."

Партньорството й с българското издателство "Софтпрес" започва, когато Кобилкина става рекламно лице на поредицата на американската авторка на любовни романи Силвия Дей. После излиза първата й книга "69 съвета за секс", чиито продажби по оценката на издателството са впечатляващи за български автор. В рамките на няколко месеца тя е преиздадена три пъти. По данни на най-голямата верига книжарници "Хеликон" и четирите й книги неизменно влизат в топ 10 на най-продаваните заглавия. Най-дълго в класацията се задържа "Пътят на щастливата жена" (Colibri) - 11 седмици

Книгите служат като вход към поредицата от обучения, семинари и курсове, внимателно сегментирани според аудиторията. Най-масовите й продукти са дневните и уикенд събития, най-често на тема секс и хармонични отношения,  на които се събират по 200 - 300 души и които обикновено струват 69 лева (сещате се). На същата цена се предлагат и онлайн обученията и уебинарите (онлайн презентации в реално време), в които Наталия се смята за иноватор на българския пазар. За да привлича посетители за този тип услуги, тя разчита най-вече на промоции, ваучери за подаръци и други търговски похвати от арсенала на сайтовете за групово пазаруване. Във Facebook страницата й има отделна секция месечни промоции, която води към сайта й и предлага да откриеш своето предназначение в живота или своята перфектна половинка само сега от 300 на 69 лева.

Друга техника, която от екипа й смятат, че много работи върху психологията на потребителите, е раздаването на съдържание със свободен достъп. "Едно от нещата, в които вярваме, са безплатните продукти", обяснява и самата Наталия. "Правим огромно количество безплатни семинари, уебинари, лекции. 

Основният и най-популярният й канал за разпространение на това съдържание е Facebook. Там нейните последователи наброяват 236 хиляди, а според оценката на онлайн консултанта й Стилиян Запорожанов постовете на Наталия достигат до около 2 милиона души. Той твърди, че това се постига с всекидневни усилия и непрекъснат поток от съдържание в най-различни форми - положителни статуси и картинки, видеа, уебинари и т.н. Facebook реклама използват само за да промотират записванията за конкретен курс.


Нишата, в която бизнес консултантите й биха искали да се развива Кобилкина обаче, са по-премиум продуктите. В момента те биват няколко вида: VIP тренинги (например за гейши или за мъже как да съблазняват жени - 450 лева), лични и skype консултации (120 лева на час), екскурзии до екзотични дестинации ала "Яж, моли се и обичай", съчетани с тренинги (варират между 400 евро и 3500 евро). Отделно компанията й си партнира и с агенция за запознанства, на която води клиенти.

Най-мащабният бизнес проект на Кобилкина в момента обаче е Академията за треньори. Нещо като магистратура в школата на терапевтката, в която тя хем предава знанието си на други срещу 2000 лева, хем подготвя треньори за свои наследници, които да развиват философията за самопомощ под нейния бранд. "В България тази ниша е празна. Сравнявам с Русия, Англия и Америка, където има милиони семинари. Тук има около десет, което е нищо. 

пише Капитал




Няма коментари:

Публикуване на коментар