През 2006 г. Мартин Ризе съставя първото си водно меню за ресторант в Берлин. Три години по-късно решава да легализира знанията си и се явява на изпит пред Германската асоциация на търговците с минерална вода, която
му издава сертификат за сомелиер на вода.
Същата година пише и книга за водата и нейните качества според различните региони.
Мести се в слънчева Калифорния през 2011 г., защото е убеден, че именно там може да развърти истински бизнес. Дебютира с меню от 20 вида вода на цени от 8 до 20 долара за бутилка, което предлага в бара на Музея на изкуствата в Лос Анджелис. Впоследствие започва да работи и за ресторант “Патина”, където в момента прави дегустации, участниците в които плащат по 50 долара. Водното меню, което пък се предлага на клиентите на ресторанта, вече е набъбнало до 43 страници. Предлагат се всякакви бутилки - от Франция, Норвегия, Фиджи, Германия, САЩ.
Най-новите селекции включват вода от датски ледници,
която според него възстановява детския спомен от вкуса на дъждовните капки, както и вода от Словения, богата на магнезий с леко метален вкус и особено подходяща за хора на диета.
В микса влиза и популярната в Холивуд “лайфстайл” планинска пролетна вода от Сиера Невада, която Ризе създава сам, като умело я обогатява с минерали, за да се съчетава идеално с храната и виното.
Няма коментари:
Публикуване на коментар