неделя, 9 март 2014 г.
Lidl върна Coca-Cola
Конфликтът не продължи дълго. Един от най-големите германски търговци на дребно в Германия - Lidl, и един от най-големите производители на напитки в света Coca-Cola прекратиха взаимоотношенията си в началото на годината, след като не успяха да се споразумеят за цените. В резултат на което от рафтовете на Lidl изчезна асортимента на популярната напитка.
От началото на март обаче Coca-Cola отново влезе в продуктовия каталог на Lidl. Но - без другите популярни марки на компанията засега като Fanta и Sprite.
Въпреки това напитката остава важно оръжие в борбата с конкурентите. Това и причината раздялата да не продължи дълго. Най-големият конкурент на Lidl - Aldi, през последната година смени тактиката и започна да продава все повече популярни марки вместо собствени еквиваленти. Ето защо липсата на напитката на щандовете на Lidl прави веригата една от малкото, които не продава продукти на Coca-Cola и съответно това би повлияло на оборота.
Ако двете компании не се бяха събрали отново, щеше да има сериозни икономически последици както за производителя, така и за търговеца. И двата са прекалено големи, за да се лишат един от друг. Lidl има близо 3300 магазина, в които прави около 19 млрд. евро годишен оборот. Това прави веригата изключително мощен, но и важен партньор на всеки доставчик. Coca Cola пък произвежда една от най-влиятелните марки в световен мащаб и само в Германия прави оборот от 2.25 млрд. евро.
Много подобен казус имаше и в България неотдавна, когато Coca Cola излезе от магазините на Kaufland и не дълго след това отново се завърна. От двете компании тогава отказаха да коментират случая с аргумента, че става въпрос за вътрешнопартньорски взаимоотношения.
Няма коментари:
Публикуване на коментар